Marketing

3 SEO tips voor startende webshop

Geschreven door Willem

Tijdens de corona periode gaan een hoop dingen anders dan dat we gewend zijn. Nieuwe trends duiken op en oude gewoontes verdwijnen. Eén misschien wel verwachte trends is; nieuwe webshops schieten als paddenstoelen de grond uit. De verklaring daarvoor is logisch; winkeleigenaren zoeken een nieuwe vorm van inkomen en starten een webshop. En veel mensen zitten (tijdelijk) thuis, gaan opzoek naar een nieuwe invulling en voordat je het weet staat een nieuwe webshop online.

Maar dan begint het vaak pas. Want hoe zorg je voor klanten? Waar haal je website bezoekers vandaan? En welke marketingtools ga je inzetten? In dit artikel geven we 3 SEO tips voor een startende webshop!

1.Investeer in content

Een goede webshop bevat op z’n minst producten en categorieën. Maar daarmee ben je er nog niet. Om er voor te zorgen dat Google goed begrijpt wat je verkoopt, is het belangrijk om content toe te voegen aan je webshop. Content is één van de belangrijkste factoren binnen zoekmachine optimalisatie. Dat betekend; uitgebreide omschrijvingen bij je producten, SEO teksten toevoegen bij categorieën en het schrijven van blogs of tutorials.

2. Begin met linkbuilding

Linkbuilding is één van de meest lastige factoren binnen SEO. De werking en functie ervan is niet bij iedereen bekend en dat zorgt ervoor dat veel webshop eigenaren er niet aan beginnen. En dat is zonde. Want het verzamelen van links naar je website (linkbuilding) is een belangrijke SEO factor. Zeker in een competitieve markt.

Veel informatie over linkbuilding kun je vinden op seo-hulp.nl. Daar vind je naar uitleg en blogs over een backlink shop waar je losse backlinks en linkbuilding pakketten kunt kopen.

3. Zorg voor website bezoekers

Klinkt logisch als je gaat starten met een nieuwe webshop; zorg voor website bezoekers! Wat we hier mee bedoelen is dat je vanaf het begin het beste meerdere manieren kunt toepassen om bezoekers naar je nieuwe webshop te halen. Focus je niet alleen op SEO maar gebruik ook andere online marketing tools als social media, Google ads of email marketing. Hoe bezoekers zich op jouw website gedragen heeft namelijk invloed op SEO.

Over de auteur

Willem