Kiezen voor 3PL heeft een aantal grote voordelen. Omdat het door goede afspraken en de juiste partij veel kan opleveren. Waarbij jij je geen zorgen hoeft te maken of het met jouw goederen wel goed komt! Laten we snel de voordelen doornemen. Want voordelen heeft kiezen voor 3PL absoluut voor jouw organisatie! Wist je trouwens dat third party logistics relatief snelle leveringen kan waarmaken met de beste service voor je klanten?
1. Bespaar op de kosten voor logistiek
Door het uitbesteden van de logistieke processen kun je veel geld besparen. Je hebt zelf namelijk geen wagenpark of opslag locaties nodig. Je betaald op basis van je volume en wat je nodig hebt. Dat kan dus voor een flinke besparing zorgen. Zeker op moment dat je te maken hebt met piek- en dalmomenten binnen je organisatie.
2. Welke behoefte heb je op dit moment
Wanneer je niet altijd dezelfde behoefte aan logistiek en opslag hebt is 3PL de oplossing die je veel kan opleveren. Je schaalt deze dienstverlening en service op naargelang je behoefte aan transport.
3. De beste ervaring voor je klanten
Natuurlijk wil je als bedrijf de beste producten kunnen leveren. Het is dan ook belangrijk dat de logistieke goederenstroom ook op orde is. Daar zorg je met 3PL absoluut voor. Omdat je gebruik maakt van veelal jaren expertise.
4. Leveren zonder risico
Door het leveren en opslag van goederen uit te besteden loop je weinig tot geen risico. Is er onverhoopt vertraging? Dan ben je hiervoor niet verantwoordelijk en zal het bedrijf dat je voor de transport inhuurt via 3PL een oplossing moeten vinden.
5. Geen opslag nodig
Een ander voordeel is dat je geen opslag nodig hebt! Dit regelt het bedrijf allemaal voor je naargelang de volume van je goederen. Geen investeringen dus in ruimte voor je goederen.
6. Krijg jarenlange expertise
Je hebt misschien zelf geen expertise in transport of opslag van goederen. Met 3PL is dit ook helemaal niet nodig. Je maakt namelijk gebruik van de kennis en ervaring die een bedrijf al heeft in transport van goederen. Zo profiteer je ook bij 5PLogistics van kennis dat de afgelopen jaren is opgebouwd.
7. Markten vergroten
Omdat je geen risico loopt kun je relatief voordelig nieuwe markten verkennen. Of dit nu nationaal is of internationaal. Je hoeft er niet in te investeren en het bedrijf kan je hier goed bij helpen. Waarbij je eveneens betaald voor de volume die je nodig hebt.